Przejdź do treści
head4
Przejdź do stopki
Przejdź do Menu

Wydarzenia

Przejdź do Menu Techniczne

Menu

Program edukacyjny pt: Ars, czyli jak dbać o miłość

Treść

Informacja o realizacji programu edukacyjnego pt: Ars, czyli jak dbać o miłość.

Program „Ars, czyli jak dbać o miłość” jest realizowany w naszej szkole od 4 lat, koordynatorem programu do roku szkolnego 2016/17 była p. M. Kościuszko, od roku szkolnego 2017/ 18 koordynatorem programu jest  p. E. Rzońca. Miło mi poinformować, iż od 20 lutego 2018r program „ARS, czyli jak dbać o miłość” został oficjalnie wpisany do Bazy Programów Rekomendowanych, jako program obiecujący.

Program edukacyjny „ARS, czyli jak dbać o miłość?” dotyczy profilaktyki używania substancji psychoaktywnych (alkohol, tytoń, narkotyki, dopalacze), adresowany jest do młodzieży ze szkół ponadgimnazjalnych.

Struktura programu oparta jest na 3 częściach, które mogą być zrealizowane w czasie 6 godzin lekcyjnych (minimum), istnieje możliwość wydłużenia czasu realizacji programu, jednakże górną granicą jest 12 godzin lekcyjnych

I część programu:

„Życie i dobre zdrowie podstawowym warunkiem ludzkiej miłości”

 Najważniejsze tezy tej części programu:

  • życie i dobre zdrowie to najważniejszy warunek miłości;
  • substancje psychoaktywne nas oszukują, nie dają nam tego, co obiecują, powodują problemy.

 II część programu:

„Czy używanie substancji psychoaktywnych może popsuć ludzką miłość?” (centralnym zagadnieniem jest pokazanie strat, jakie substancje psychoaktywne mogą spowodować w zakresie więzi między mężczyzną a kobietą, jak mogą negatywnie wpłynąć na rozwój człowieka w zakresie tożsamości i zadań związanych z płcią)

 Najważniejsze tezy tej części programu:

  • substancje psychoaktywne mogą niszczyć miłość;
  • substancje psychoaktywne negatywnie wpływają na zdrowie człowieka.

III część programu:

„Substancje psychoaktywne a zdrowie prokreacyjne” (problematyka zdrowia w aspekcie wpływu obecnych wyborów życiowych – stylu życia – uczestników na zdrowie ich przyszłego potomstwa. Jakie skutki zdrowotne dla potomstwa mogą wywołać substancje psychoaktywne. Budzenie odpowiedzialności w kontekście przyszłych postaw rodzicielskich)

 Najważniejsze tezy tej części programu:

  • substancje psychoaktywne przyjmowane w czasie ciąży mogą powodować szereg zaburzeń i wad rozwojowych u dziecka;
  • miłość rodzicielska chroni dzieci przed ryzykownymi zachowaniami.

Program oparty jest na aktywizacji uczestników, którzy w wyniku zadawanych przez prowadzącego pytań, formułują tezy, są autorami komunikatów profilaktycznych.

Główne przesłanie programu: miłość wymaga troski, zadbania, jest pewnego rodzaju sztuką.

Pliki do pobrania

CERTYFIKAT-ARS.pdf 371.2 KB
skanowanie0001.pdf 1112.29 KB
118235